روزانه چند مشتری با کسب‌وکار شما آشنا می‌شود؟

 

رسانه و کانال تحویل ارزش

شما به‌منظور ارائه ارزش‌های پیشنهادی موردنظر به بخش‌های مشتریان هدف خود، چگونه با آنها ارتباط برقرار می‌کنید و به آنها دسترسی دارید. کانال‌ها نقاط تماس ما با مشتریان هستند و هر بخش از مشتریان شاید نیازمند کانال مختص به خودش باشد.

وظایف کانال‌ها در 5 مورد بخش‌بندی می‌شود:

  1. آگاهی: چگونه مشتریان بازار هدف را از حضور خود در بازار آگاه می‌کنید؟
  2. ارزیابی: چگونه مشتریان بازار هدف را در ارزیابی ارزش‌های پیشنهادی خود به آنها کمک می‌کنید؟
  3.  .خرید: فراهم‌آوردن امکان خرید محصولات و خدمات برای مشتریان از شما چگونه است؟
  1. تحویل: چگونه محصولات خریداری شده را به مشتریان تحویل می‌دهید؟
  2. خدمات پس از فروش: چگونه تعهدات خود را پس از فروش به مشتریان تکمیل می‌کنید؟
نکات مهم:

کانال‌ها را در کلیت می‌توان به 2 بخش آنلاین یا وابسته به اینترنت (سایت – شبکه اجتماعی – پیام رسان‌ها – اپلیکیشن – نرم افزارها و ایمیل) و آفلاین بدون اینترنت  (فروشگاه حضوری – نمایشگاه – همایش- تماس تلفنی – پرزنت حضوری – بنرها – کارت ویزیت و…) تقسیم کرد.

در ضمن برخی از کانال‌ها امکان اجرای تمام 5 مورد وظیفه تعیین شده  را به دلایل زیر نخواهند داشت.

  1. خصوصیات خاص بخش‌بندی بازار و مشتریان
  2. امکانات خاص و محدود برخی کانال‌ها

به‌عنوان‌مثال: یک فروشگاه پوشاک امکان تحویل کالا از طریق سایت را ندارد؛ ولی یک کسب‌وکار آموزشی می‌تواند فایل آموزشی را از این طریق تحویل دهد.

 

سؤالات بخش رسانه و  کانال‌ها
  1. هر بخشی از مشتریان چه کانالی را برای ارتباط با ما ترجیح می‌دهند؟
  2. مشتریان از چه کانال‌هایی می‌توانند برای اولین‌بار از وجود کسب‌وکار شما آگاه شوند؟
  • مشتریان از چه کانال‌هایی می‌توانند محصولات شما را ارزیابی کنند؟
  1. مشتریان از چه کانال‌هایی می‌توانند محصولات شما را خریداری کنند؟
  2. مشتریان از چه کانال‌هایی می‌توانند محصولات خریداری شده را تحویل بگیرند؟
  3. مشتریان از چه کانال‌هایی می‌توانند خدمات پس از فروش را پیگیری کنند؟
  4. کدام یک از کانال‌ها به‌صرفه‌تر است؟
  5. فعالیت کانال‌های ما چگونه باهم یکپارچه و هماهنگ می‌شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید